Zo verbeter je jouw Google AdWords campagnes

google adwords

Er zijn genoeg mensen die voor het verbeteren van hun Google AdWords campagnes een Google Expert inhuren, maar dit is niet altijd nodig. Je kunt ook zelf aan de slag met je campagnes. Wij leggen je in dit artikel uit hoe je jouw Google AdWords campagnes kunt verbeteren.

Tip 1: Maak gebruik van hoofdletters

Waarschijnlijk heb je het wel vaker gezien: advertenties waarbij elk woord met een hoofdletter begint. Het klinkt misschien wat vreemd, maar het werkt wel! Hoofdletters trekken namelijk meer de aandacht. Door in jouw advertenties elk woord met een hoofdletter te laten beginnen kun je jouw CTR verhogen.

Tip 2: Geef uitsluitingszoekwoorden op

Uitsluitingszoekwoorden kunnen jou helpen om de doelgroep die je target relevanter te maken. Stel dat je jassen verkoopt, maar geen bontjassen. Als iemand zoekt op ‘bontjas’, zou hij of zij dan ook op je website terecht kunnen komen. Dit is voor jou niet echt relevant, want deze persoon wil waarschijnlijk echt een bontjas. Je kunt dan het beste ‘bontjas’ toevoegen als uitsluitingszoekwoord, zodat je deze personen niet target.

google adwords

Tip 3: Focus op de totale klantreis

Als je jouw focus legt op het ene product dat een nieuwe klant bij jou als eerste koopt, heeft een nieuwe klant voor jou misschien niet enorm veel waarde;. Echter is het vaak niet zo dat een klant slechts één product bij je koopt. Misschien sluit een klant wel een abonnement af of koopt hij of zij ongeveer elk half jaar een product bij je. Kijk daarom naar de totale klantreis, zodat je echt weet wat een klant voor jou waard is. Aan de hand hiervan kun je jouw Google AdWords budget bepalen.