Wat doet een klantenservice medewerker?

Bij Fabius opleidingen vind je verschillende opleidingen, waaronder de opleiding tot klantenservice medewerker. Je wil een weloverwogen keuze maken, zodat je een baan vindt die ook echt bij jou past. Dan is het goed om vooraf te weten wat de opleiding inhoudt en wat je ermee kan. Wat doet een klantenservice medewerker? Voor de opleiding klantenservice medewerker is het duidelijk dat je opgeleid wordt tot klantenservice medewerker, maar het kan nog onduidelijk zijn wat diegene precies doet. Je hebt in deze functie vooral contact met klanten, via de telefoon en e-mail. Je fungeert als aanspreekpunt en moet ervoor zorgen dat de klant de beste service krijgt. 

Taken klantenservice medewerker

De allerbelangrijkste taak van een klantenservice medewerker is zorgen voor een optimale klanttevredenheid. Dat doe je door klantvragen en klachten van klanten af te handelen via verschillende kanalen, waaronder de telefoon, e-mail, chat en sociale media. Daarnaast bouw je en onderhoud je klantrelaties en verricht je administratieve werkzaamheden als het registreren, aanvullen en wijzigen van klantgegevens. Ook informeer en adviseer je de klant en koppel je informatie terug. Verder doe je verbeteringsvoorstellen, rapporteer je bijzonderheden en moet je kunnen omgaan met vertrouwelijke informatie. Het is mogelijk dat je ook leert omgaan met een chatbot en deze uiteindelijk traint en de complexere vragen richting de chatbot oppakt. 

Competenties klantenservice medewerker

Dus als je flexibel en stressbestendig bent en houdt van het commerciële vlak dan is een baan als klantenservice medewerker en de opleiding hiervoor bij Fabius opleidingen iets voor jou. Daarnaast moet je je goed kunnen uitdrukken in schrift, klantgericht denken en zelfstandig kunnen werken. Je bent gericht op resultaat en beschikt over een probleemoplossend vermogen. Als deze competenties bij jou passen, net als de taken van de klantenservice medewerker dan kan je zonder vooropleiding starten aan de opleiding bij Fabius opleidingen. In 12 maanden heb je de vooropleiding tot administratief medewerker en de vervolgopleiding tot klantenservice medewerker afgerond en kan jij alle verschillende taken gaan uitvoeren.